Helpdesk Microsoft, afdeling India, bestaat tien jaar

Groot feest op de helpdesk van Microsoft, afdeling India, in het hoofdkantoor in Calcutta. Ze bestaan deze maand precies tien jaar.

In 2013 werd de afdeling opgericht omdat men in India zag dat Microsoft niet in staat was om al hun klanten te bellen en te waarschuwen dat hun computer gehackt was. Ravi Kanavi van de afdeling India: “Dat was een onmogelijke opgave voor ze want je moet zoveel mensen bellen, ook de mensen die helemaal niet gehackt zijn. De bedoeling is om ze software te laten installeren die je helpt met het uitgeven van overtollig geld en dat is eigenlijk niet de corebusiness van Microsoft, dus zijn wij in dat gat gesprongen’.

Volgens Kanavi is hun taak geen gemakkelijke: “Steeds meer mensen beginnen in te zien dat het hackverhaal maar gewoon gelul in de ruimte is en steeds meer mensen poeieren ons dus af. Daar ligt ook meteen de uitdaging in ons werk, hoe overtuigen we de klant van ons verhaal?”

Echt tijd om het jubileum te vieren hebben ze niet. Kanavi: “We hebben zeer voordelig een heleboel lijsten van hele oude mensen in verpleeghuizen in Nederland kunnen overnemen en degenen die we tot nu toe hebben gebeld zijn allemaal doof of begrijpen ons gewoon niet. Deze klanten consumeren soms vijf keer meer tijd dan gewone klanten, dus als je het niet erg vindt ga ik even door.”

Hartelijk gefeliciteerd Microsoft Helpdesk, afdeling India! Namens alle mensen in Nederland die verloren zouden zijn zonder jullie sympathieke hulp!


Disclaimer
Schuiven naar boven